תיקון איתור נזילות במצלמה טרמית

תיקון צנרת ביוב

מצלמה טרמית היא אחד החידושים הבולטים ביותר בתחום האינסטלציה. כמובן שמדובר בתחום שהלך והתפתח רבות לאורך השנים ותמיד ניתן למצוא אמצעים טכנולוגיים שעוזרים לאתר בעיות במערכת האינסטלציה הביתית או התעשייתית. המצלמה הטרמית, אם כן, היא אחד החידושים המשמעותיים ולו משום שהיא עוזרת לאתר את אחת הבעיות שלא היינו רוצים להיתקל בהן והיא הנזילה.

כאשר מתקינים צנרת מים וביוב, החומרים מחזיקים מעמד לאורך שנים, אולם גם החומרים הללו מתחילים להישחק. בעצם השחיקה של צנרת נוצרת למים האפשרות לחלחל החוצה, למצוא את הדרך המהירה אל מחוץ לצינור ובעצם כך מתחילה לה הרטיבות. הנזילות הללו יכולות להסתיים ברטיבות מקומית על הקיר, התקרה או אפילו באזור הגינה והחצר. לעומת זאת, יש נזילות שלא מסתיימות בנזקים קטנים, אלא החלחול כבר מספיק רציני ובהיקפים משמעותיים על מנת שאוטוטו הפיצוץ הוא רק עניין של זמן.

כאן נכנסת לתמונה המצלמה הטרמית. ניתן להיעזר במצלמה בשני מצבים לפחות. מצב אחד הוא בדיקה תקופתית של הצנרת כדי להרגיע את הנפש ולוודא שאין נזילות לאורך כל הצנרת. מצב שני הוא כבר איתור נזילה קיימת, שניתן לראות את אותותיה על ידי הרטיבות שמתגלה על פני השטח וכל מה שצריך זה לדעת מהו מקור החלחול, הנזילה והרטיבות.

איכותה של המצלמה הטרמית הוא בעצם היכולת להפריד בין טמפרטורות שונות על ידי ייצוג צבעוני מגוון. כמו שמכירים מהסרטים וממקורות אחרים, ככל שהאזור חם יותר, המצלמה הטרמית תוכל לקלוט אותו בצבעים אדומים ומתבהרים. מן הצד השני, ניתן לזהות מקומות קרים יותר על ידי צבעים כהים בעלי גוון כחול וירוק. כך ניתן לצלם את האזור של הצנרת ולראות האם קיימת נזילה ואם כן, באיזו נקודה. על מנת שהבדיקה תהיה יעילה עוד יותר, ההמלצה היא להזרים בצינורות מים חמים, על מנת שניתן יהיה לראות את הצבעים החמים שיוצאים מחוץ לצינור עצמו.

לכן, מבחינת תיקון איתור נזילות במצלמה טרמית הוא אחד השלבים החשובים והבסיסים ביותר, למי שרוצים לוודא שהבית נטול אזורי רטיבות באופן אופטימאלי.

תיקון איתור נזילות במצלמה טרמית
דירגו את המידע: 5 מספר גולשים:1