מים עולים מהכיור

שירותי אינסטלציה - א.א יהב מומחים באינסטלציה לשירות חייגו: 052-2534910

מערכת האינסטלציה נראית פשוטה למרבית האנשים, אך יש לציין כי אמנם מדובר על מערכת צינורות שעובדת על שיפועים וכלים שלובים מצד אחד ומצד שני יש להכיר את החוקים של זרימת המים וכמובן שיש לא מעט דגשים שצריך לקחת בחשבון כאשר מרכיבים ומתקנים את צנרת הביוב. אחת הבעיות המוכרות היא מים שעולים מהכיור.

יכולות להיות לכך מספר סיבות, כאשר הברורה ביותר היא סתימה. כאשר יש לנו סתימה שנוצרה מסיבה כלשהי לאורך הצינור, המים לא יכולים לזרום באופן סדיר אל מערכת הביוב הראשית והדבר יוצר בעצם מצב שבו המים "נאלצים" לחזור חזרה אל המקום שממנו הם באו, כי השיפוע מחייב אותם להיות בתנועה מתמדת. כאשר מצטברים מספיק מים, הכמות עולה חזרה אל פני השטח ובעצם נראה שעולים מים מן הכיור. בנוסף לכיור, ניתן לראות את התופעה באמצעות עליית מים או אולי ריח לא נעים שעולה מקופסאות הביקורת, והכל נובע דווקא מפעילות תמידית של המים והשפכים, יחד עם גזים שהם מובילים.

סיבה נוספת שניתן לסביר כמחזירה מים במעלה הכיור בעיית שאיבה ויניקה הקשורה לצינור הביוב והיכולת שלו לווסת את הלחצים הפנימיים. הדבר בא לידי ביטוי בעיקר בצינורות ישנים ובבניינים ותיקים, אז תמיד ישנם שינויים במערכת הביוב, שאינם בהכרח תואמים את מפרט הדירות הקיימות באותו הבניין והשינויים הללו יכולים להשפיע לרעה על זרימת המים.

לכל בעיה יש את הפיתרונות שלה וכדי למנוע את עליית המים, חשוב להזמין איש מקצוע בתחום האינסטלציה שיראה בדיוק על מה מדובר, שיבחן את כל הסביבה הרלוונטית ובסופו של דבר יחליט מהו התיקון המתאים ביותר. צריך להבין שלפעמים בבניינים הישנים התיקון הוא מסורבל יותר ולא בהכרח יהיה אפקטיבי, אבל תמיד כדאי לבדוק את העניין. הרי זה עדיף מאשר לחיות בתחושת תסכול הולכת וגדלה מהמצב "המסריח". כדי לעשות את זה כמו שצריך, האינסטלטור מגיע ובוחן את הכיור, את הצינור ואת הסיפון שמתחתיו. אם נראה שיש חשד לסתימה, ניתן לפתוח וכמובן שבמקרים קיצוניים יותר, יידרשו פעולות נרחבות יותר לתיקון.

דרגו ועזרו לנו להשתפר