צינור ביוב ראשי

תיקון צנרת ביוב

מערכת הביוב שלנו היא אחת המערכות החשובות ביותר למרות שלא בהכרח שמים אליה לב. מאחר והיא ממוקמת מתחת לפני השטח, כל מה שאנחנו צריכים לדעת זה שאנחנו מזרימים מים במקלחת, מורידים מים בשירותים, מכבסים את הבגדים ומשקים את המרפסת והמים ממשיכים מאיתנו והלאה, אל פתח הניקוז.

חשוב להזכיר כי מדובר במערכת הכרחית לקיום השגרה היום יומית שלנו ולכן צריך תמיד לוודא שהמערכת עובדת כמו שצריך. מערכת הביוב בנויה מכמה חלקים, כאשר לכל אחד ואחת מאיתנו יש את החלק הביתי, את הניקוז האישי שלנו. כאשר ממשיכים עם זרימת השפכים הלאה, מגיעים אל מערכת הביוב המרכזית, שם עובר צינור ביוב ראשי. הצינור הזה עובר מתחת לכבישים וממשיך הלאה. מדובר בצינור מאוד רחב ומאוד עבה בדפנות שלו. מטרתו היא לקלוט את כל השפכים מהסביבה, מכל הבניינים והשכונות ובעצם לשנע את החומרים הלאה אל מפעל המחזור או לכל מקום אחר שמיועד לכך.

במידה ויש בעיה בצינור הביוב הראשי, יש לכך משמעות והלשכות על שאר מערכת הביוב. כל מרכזיות הביוב מתחברות הרי בסופו של דבר אל הצינור המדובר, ויכול להיווצר מצב של פיצוץ בצינור, של סדקים ואפילו של חדירת שורשי צמחים ועצים, מה שיכול להוביל לחסימה. באופן עקרוני יש לצינור הראשי איכויות מאוד גבוהות של עמידות בפני תנאי שימוש מאוד אינטנסיביים, אולם לאחר פרק זמן ארוך של שימוש, גם כאן החומר נשחק. כדי לתקן את הצינור, בין אם מדובר על תיקון חלק ובין אם מדובר על תיקון משמעותי אחר, צריך לשכור את שירותיו של בעל מקצוע שיש לו את כל הכלים ואת כל הידע להתמודד עם הבעיה. צינורות ביוב ראשיים לרוב הם באחריות הרשות המוניציפאלית, אך ישנם מספר צינורות ביוב ראשיים באזורים מסוימים שנחשבים לצינורות ברשות פרטית ולכן לשם קיים הצורך להזמין את שירותיו של בעל מקצוע.

חשוב לזכור כי נדרשת מיומנות ומקצועיות לצד עבודה עם כלים מתאימים לטובת התיקון. בטרם מתקנים יש לאבחן את הבעיה וגם כאן צריך לדעת איך עובדים.

צינור ביוב ראשי
דירגו את המידע: 5 מספר גולשים:1