פתיחת סתימה בשירותים

1b697d67-eb03-484e-898d-0c14a6ee471e

כל אחד ואחת מאיתנו הולכים מדי יום לשירותים כמה וכמה פעמים ולא כל כך שמים לב למה שקורה שם. כמובן שאחד הדגשים החשובים ביותר שאנחנו יודעים לומר בנושא השירותים זה הניקיון הקפדני. הרי השירותים, גם כחדר וגם כאשר מדובר על האסלה עצמה, מועדים לפורענות מבחינת היקפי ההיגיינה הנדרשים שם. חשוב מאוד לוודא תמיד שהשירותים נקיים כדי לשמור על הבריאות שלנו, אבל מה קורה עם מערכת הביוב שמתחברת לשירותים עצמם. אנחנו צריכים לזכור שהשירותים הם אמנם המקום שאליו אנו הולכים כדי להתפנות, אבל לא מעבר לכך. כאשר אנחנו משתמשים מדי פעם בנייר טואלט וגם במגבונים לחים וכיוצא בזה במקום לזרוק לפח, אנחנו זורקים אל האסלה ומורידים את המים. כך אנו יודעים, או לפחות חושבים שאנו יודעים, שהכל ממשיך הלאה אל מערכת הביוב הגדולה, רחוק מאיתנו.

אך לא בהכרח כך הוא הדבר. השירותים אמנם מנקזים כמויות גדולות באופן יחסי של פסולת אורגאנית וצינור הביוב שלהם רחב באופן מיוחד ביחס למערכת הביוב של שאר הבית, אך גם לכך יש גבול. צריך להבין שנייר טואלט, מגבון לח ויריעות אחרות, מתרחבות עוד יותר כאשר הן סופגות נוזלים ונצמדות לדפנות הצינור. כך נוצר מצב שקוטר הצינור הולך ומצטמצם וזרימת המים הולכת ופוחתת. אז מגיע השלב שבו המים כבר לא יכולים לזרום יותר קדימה והם זורמים אחורה, משמע החוצה.

פתיחת סתימה בשירותים דורשת מיומנות שאין למרבית האנשים ומעבר לכך, גם אין את הרצון להתעסק עם החומרים שנמצאים שם. הכי טוב יהיה להזמין את בעל המקצוע שייתן את המענה הטוב והמהיר ביותר. זהו תפקידו של האינסטלטור וללא ספק צריך לשכור את שירותיו של הטוב ביותר לטובת העניין. אחד הכללים החשובים עבורנו בפתיחת סתימות הוא בדיקה היכן ממוקמת הסתימה. אם מדובר על סתימה שנמצאת קרוב לפני השטח, הכלים לפתיחה פשוטים יותר. אך מדובר בסתימה שנמצאת כבר במעמקי הצינור, אז צריך לדעת כיצד ניגשים לעניין. חשוב להבין בנושא כדי שהסתימה תיפתח מהר ככל הניתן. אנחנו צריכים שירותים.

דרגו ועזרו לנו להשתפר