פתיחת סתימה באמבטיה

WhatsApp-Image-20160525 (2)

האמבטיה היא אחד החדרים ואחד המתקנים החשובי ביותר בבית. נכון שכיף ונורא נעים להתקלח, אבל מדובר גם בהיגיינה שלנו והאמבטיה בהחלט מספקת זאת. אחת מנקודות התורפה הבולטות ביותר של האמבטיה היא פתח הניקוז. למעשה מדובר בנקודת תורפה שקיימת בכל מתקן בבית שיש לו פתח ניקוז. סתימה באמבטיה היא מצב שבו יש הצטברות של חומרים בפתח עצמו או כבר בתוך הצינור ומה שצריך זה לשחרר את הכל. התוצר הישיר של סתימה באמבטיה הוא אי יכולת של מים להמשיך הלאה אל מערכת הביוב ובעצם מתחילה הצפה. ההצפה היא לא עניין של מה בכך משום שעד שלא תיפתח הסתימה בעצם הניקוז לא יעבוד ולא ניתן יהיה להשתמש באמבטיה.

הפיתרון הראשון שאנשים עושים זה לקנות חומר לפתיחת סתימות. יש לומר בכנות רבה שהדבר אינו מומלץ וזאת מכמה טעמים. ראשית, מדובר על חומרים כימיים שיכולים להזיק לנו או לחומרים שמהם הצינורות עשויים ומי שלא משתמש בחומר בצורה נכונה יכול לגרום לנזקים מיותרים. דרך נוספת היא לפתוח את פתח הניקוז ולנסות להוציא כמה שיותר לכלוך אבל השאלה היא עד כמה הסתימה היא עמוקה ולכן צריך לדעת כיצד הדבר נעשה. דרך טובה ויעילה לפתוח את הסתימה היא באמצעות אינסטלטור. בעל המקצוע יכול להגיע עם המכשירים הטובים ביותר שישי וכובן עם ניסיון רב בתחום. כדי לפתוח סתימה צריך להכיר את המערכת ולעשות זאת בצורה מהירה ויעילה.

מי שכבר חוששים להגיע למצב של סתימה, כדאי לזכור מספר דגשים שיכולים לעזור ולמנוע זאת:

  • לאחר כל מקלחת צריך לנקות את פתח הניקוז. נשירה של שערות היא אחד המתכונים הנפוצים ביותר לבעיה מן הסוג הזה ולכן כדאי מאוד לשמור על הפתח נקי משערות.
  • אין סיבה לשפוך מי קולחין לאמבטיה. יש מי ששוטפים את הבית ושופכים את המים שנשארו בדלי אל האמבטיה וההמשקעים לא בהכרח יזרמו הלאה אל מערכת הביוב.

מודעות לעניין היא אחד הדגשים החשובים ביותר לשמירה על מערכת הניקוז. אפשר בהחלט להימנע מסתימות בתדירות גבוהה מדי.

דרגו ועזרו לנו להשתפר