סתימת ביוב בבית משותף

שירותי אינסטלציה - א.א יהב מומחים באינסטלציה לשירות חייגו: 052-2534910

מערכת הביוב המשותפת היא חלק מהדרך שבה אנו חיים בבתים פרטיים אך בעיקר בבתים משותפים, בניינים למיניהם. מערכת הביוב שיש בבתים המשותפים מרכזת את כל צינורות הביוב שיש לכל אחת מהדירות בכל בניין וממשיכה איתם הלאה אל מערכת הביוב השכונתית, העירונית ועוד.

בתים משותפים באופן עקבי סובלים אחת לתקופה מסתימות והדבר יכול להיווצר מכל מיני סיבות שונות ומגוונות, אך יש להכיר את אחת הסיבות המרכזיות ביותר והיא המגבונים הלחים. אנו חיים בתקופה שבה יש לנו תמיד מגבונים לחים בתיק לכל צורך ולכל בעיה. הדבר בא לידי ביטוי באופן ניכר כאשר אנו נכנסים לתקופת הורות שדורשת מאיתנו שימוש מאוד אינטנסיבי של מגבונים לחים, לניקוי התינוק בזמן החתלה, לקנח את האף או לנקות אזורים קטנים בבית שהתלכלכו. הבעיה הגדולה היא שלא בהכרח טורחים לזרוק את המגבונים לפח אלא דווקא לאסלה ומשם למערכת הביוב.

חשוב לדעת שמערכת הביוב בבתים המשותפים היא טובה ברובה ומאוד רחבה, בעיקר בבנייה החדשה. היא אמורה להכיל כמות מאוד גדולה של מי שופכין ברגע נתון ואם נסתמת המערכת באזורים המשותפים, כנראה שהיה שימוש אינטנסיבי מדי באמצעות מוצרים שאינם צריכים להיכנס לביוב. קווי הביוב המשותפים יכולים לעמד בעומס רב ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר על תשתית ביוב רצינית שמתקינה הרשות המקומית במרכזי השכונות, לאורך הרחובות והכבישים ובעצם מצליחה בצורה הזו לשמור על אורח חיים תקין.

כמובן שמערכות ביוב ישנות יסבלו יותר מבעיות, אולם לא מדובר רק בסתימות, כי אם גם מפיצוצים, והבנייה החדשה משתמשת בחומרים איכותיים יותר ליצירת קווי ביוב משותפים. אחד הפתרונות הטובים ביותר בבתים המשותפים הוא שיתוף פעולה בין כל הדיירים. כאשר יש קשר טוב בין הדיירים וכמובן ועד הבית פעיל ואחראי, ניתן לקבל את ההחלטה על אחריות משותפת של ניטור הפסולת הביתית, כך שאף אחד מהדיירים לא יזרוק לאסלה את מה שלא צריך להגיע אל הביוב. כך יכול בניין לשמור על מערכת הביוב שלו. בנוסף, כדאי להזמין אינסטלטור לבדיקה אחת לכמה זמן.

סתימת ביוב בבית משותף
דירגו את המידע: 4.86 מספר גולשים:7