מדריך לטיפול בעובש

שירותי אינסטלציה - א.א יהב מומחים באינסטלציה לשירות חייגו: צילום ביוב 052-2534910

פטריות המכסות משטחים לחים קרויות עובש, וחושפות את דיירי הבית לסיכונים בריאותיים רבים. מלבד אנשים בעלי מערכת חיסון חלשה או כאלו הלוקים בבעיות במערכת הנשימה, הפטריות פוגעות בעמידות הקירות, גורמות לקילופים, ועלולות להביא לתסמינים כמו ברונכיטיס כרונית, פגיעה בכושר הלמידה, ליקויים נפשיים, בעיות לב, טרשת נפוצה, עייפות כרונית, דימום בריאות, זאבת ועוד.

עובש נוצר לאחר רבייה של פטריות, הנמצאות היכן שיש חום ומים. לחות מעודדת את כמות הפטריות, אך ניתן למצוא אותן גם על גבי סביבה עשירה במזון. בתוך הבית ועל גבי הקירות, הפטריות נוטות לצוץ לאחר פיצוץ בצנרת. במקרים רבים לא ניתן לראות את הפיצוץ עצמו, אך הפטריות מתחילות להצטבר על גבי הקיר, כאשר לא מטפלים בנזילה בצורה נכונה.

כיצד מטפלים בפטריות ואילו אנשי מקצוע כדאי להזמין?

ישנם מספר דברים אותם מומלץ לעשות על מנת לטפל בבעיית הפטריות:
א. הזמנת איש מקצוע לצורך תיקון צנרת
ב. ביצוע צילום צנרת על מנת לבצע אבחון מוקדם של תקלות קטנות
ג. איתור נזילות באמצעים מתקדמים, בעיקר במטבח, בחדרי השינה ובמקלחת

בנוסף, מיד עם גילוי מקור הרטיבות יש לשאוב, לספוג ולייבש את המים. הצטברות של מים בקרבת חוטי חשמל מסכנת את התשתית כולה, ולכן כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע לפני שמבצעים פעולה מן הסוג הזה. שנית, אם מדובר על צינור שהתפוצץ יש לפנות אל אינסטלטור, ולמנוע כניסה של מי הביוב אל הקירות או תחת הרצפה.עוד פעולה שמומלץ לעשות כאשר מגלים את הפטריות ואת מקור הרטיבות היא לפנות את החפצים הגדולים הסופגים מים, כגון כריות, שטיחים וכדומה. יש להפעיל מאווררים, ולייבש את האיזור,  להזרים אוויר אל החדר, ולהשתמש בקולט לחות. אם העובש כבר התפתח, נסו לנקות אותו עם תרכובת של חומרי חיטוי ומים חמים. מומלץ לצבוע את הקירות בצבע הכולל חומר נגד פטריות, ולבצע מעקב ובקרה באיזור שנפגע.

מה אסור לעשות לאחר זיהוי פטריות בבית?
הדבר המרכזי אותו אסור לעשות כאשר רוצים לטפל בבעיית פטריות הוא להתעלם ממנה. יש לזכור: פטריות אינן נעלמות לבדן, אלא להיפך. הן ממשיכות להתפתח ולהתרבות עד אשר תבצעו פעולה מקצועית ויסודית לניקוי. הפטריות יכולות להופיע בכל מקום בבית, אך הן בדרך כלל מצביעות על בעיה חמורה יותר. צילום צנרת לצורך זיהוי הבעיה, תיקון צנרת עם אנשי מקצוע, ובעיקר איתור נזילות, ימנעו את התפתחות הפטריות ויבטיחו לבני המשפחה שלכם סביבה בטוחה ונעימה יותר.
שיקום, תיקון וחידוש של צנרת ביוב ללא חפירה והריסת המבנה הם הדרך האופטימאלית להתמודד עם הפטריות לצמיתות. במקביל, נצלו את הכלים העומדים לרשותכם, ואל תקלו ראש בפטריות קטנות. הקרום האוורירי של הפטריות מתרבה בשל הלחות הקיימת כמעט בכל בית, והוא דורש טיפול מהיר.
זקוקים למידע נוסף? אנשי המקצוע של א.א. יהב כאן לשירותכם. לפרטים נוספים – צרו עמנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם בכל עת.

מדריך לטיפול בעובש
דירגו את המידע: 4.55 מספר גולשים:11