גילוי נזילות מהתקרה

תיקון צנרת ביוב

כאשר אנחנו מגלים נזילה בבית, מדובר במצב ביש. הרי הכל אמור להיות אטום. הצינורות אמורים להכניס את כל הנוזלים שבהם לאורך הקירות והרצפה, הגג אמור להיות אטום לאורך תקופה ארוכה – אבל הנה פתאום זה קורה. אחת הנזילות הבעייתיות היא נזילה מהתקרה. היא לרוב מתרחשת בבתים פרטיים או לחילופין בבתים משותפים, בדירות הגג. שתי סיבות מאוד נפוצות להתרחשות של נזילה מהתקרה:

  • גג לא אטום – כיום כבר ישנם חומרים מאוד טובים לאיטום הגגות ולהגנה מפני גשמים ומשקעים אחרים, אולם לא בהכרח מדובר על פיתרון לצמיתות, אלא פיתרון ארוך טווח. גם כאשר אוטמים את הגג, יש את הסיכוי הקטן ביותר שסדק קטן נשאר חשוף וממנו יכולים לחלחל המים ומשם אל התקרה.
  • צינור מים שהתפוצץ – בבניין שבו יש לנו שכנים מעלינו, הכל טוב ויפה ויחסי השכנות משגשגים, אולם אין הדבר משפיע על איכות הצנרת שלהם. כאשר אנחנו מדברים על בעיות של צנרת המים, הכוונה היא דווקא לצינור שעם הזמן הוא נשחק או לחילופין האיטומים שלו נחלשים ומים מחלחלים לכל מקום שהם יכולים.

בכל מקרה, סביבה רטובה ולחה יכולה ליצור בעיות רטיבות לא פשוטות והדבר יכול עם הזמן להחליש גם את החלק ההוא של המבנה ולכן קיימת דחיפות מאוד גדולה לזהות את מקור הנזילה ולתקן אותה כמה שיותר מהר. על מנת שהדבר יתבצע על הצד הטוב ביותר, מה שצריך לעשות זה לפנות למומחה בתחום ולראות כיצד הוא יכול לעזור. העזרה יכולה לבוא לידי ביטוי באמצעים טכנולוגיים כמו מצלמה טרמית ואחרות, עימה ניתן לזהות את מקור הנזילה וכמובן לתקן.

אם בעבר נזילות ובעיות רטיבות היו מצריכות שיפוצים נרחבים הכוללים הסרת חלקים נכבדים משטח הרטיבות, כיום ניתן לבצע תיקונים מאוד ממוקדים. כמובן שעדיין קיים הצורך להחליף חלקים ולתקן את המצב, אך בצורה הרבה יותר מדויקות. נזילות מהתקרה כבר לא צריכות להיות דאגה שאין לה מזור, אלא פשוט להזמין איש מקצוע מיומן שניתן לסמוך על חוות הדעת שלו ועל היכולת שלו לפתור זאת.

דרגו ועזרו לנו להשתפר