בית משותף צינור ביוב ראשי

שירותי אינסטלציה - א.א יהב מומחים באינסטלציה לשירות חייגו: 052-2534910

בארץ ובעולם ניתן לראות סוגים שונים של בתים, בניינים ומתחמי מגורים. הסוגים השונים יכולים להעיד על תפיסות שונות של בנייה, אולם יש מספר אלמנטים שמחברים בין כולם ואחד מהם זו מערכת הביוב המשותפת. כאשר אנו מתגוררים בבית משותף, יש לנו את מערכת הביוב הפרטית, שנמצאת במתחם הדירה שלנו ויש את מערכת הביוב הציבורית יותר, היא זו שכלל הדיירים משתמשים בה. השימוש הקולקטיבי בא לידי ביטוי בעצם העובדה שהמערכת קולטת את כל הפסולת הנוזלית שמגיעה מן הדירות השונות בבית המשותף וממשיכה להעביר אותה הלאה. הקליטה והשינוע עובדים על השיטה המוכרת של צינור שפרוש בשיפוע, אולם קיימים סטנדרטים מעט שונים בין המערכות הפרטיות והמשותפות הללו.

אחד הסטנדרטים הוא קוטר הצינור. בית משותף צריך לקלוט כמות רבה יותר של שפכים בזמן נתון ולכן נדרש יותר צול בקוטר על מנת שלא תיווצר סתימה. בנוסף, איכות החומרים נדרשת להיות גבוהה יותר. לכל סוג של צינור יש גם את העובי שלו, זאת על מנת שיהיה עמיד עם כמויות החומרים שהוא סופג ומעביר הלאה. לאחר שיודעים את הנתונים, בנוסף לאורך הצינור, אפשר להבין את המשמעות של הצנרת המשותפת. צריך גם לזכור כי בעיה בנקודה מסוימת של הצינור היא לא אחת בעייתם של כלל הדיירים וזאת משום שכל אחת מן הדירות בבית המשותף יכולה להשפיע על העומס שיש על המערכת.

נקודה חשובה היא שלמרות שלכל אחד יש את צנרת הביוב הפרטית אצלו בדירה, אי אפשר לעשות את כל מה שרוצים. דוגמא לכך היא השלכת נייר טואלט ומגבונים אל האסלה. ההוראות של יצרני הכלים הסניטריים וכמובן של האינסטלטורים היא שלא לזרוק את מה שלא צריך להיות שם, אל תוך האסלה. למרות זאת, אנשים זורקים ועם הזמן יוצרים סתימה. הסתימה היא לאו דווקא באזור הדירה שבה מושלכים החומרים לאסלה, אלא יכולה להיווצר בכל אחת מן הקומות ובסופו של דבר תסתום את הביוב לכולם. כאשר גרים בבית משותף צריך ששימוש במרחב הפרטי כולל התחשבות במרחב המשותף.

דרגו ועזרו לנו להשתפר