אינסטלטורים איתור נזילות במצלמה טרמית

תיקון צנרת

עולם האינסטלציה התפתח רבות בשנים האחרונות וכיום ניתן למצוא פיתרונות טובים באופן משמעותי לבעיות שונות שאנו חווים בבית, במשרד ובמקומות אחרים. אחת הבעיות המוכרות לאנשים רבים היא נזילה באחד מצינורות המים או הביוב שיש לנו מתחת לרצפה או מתחת לאדמה, במקרה של חצר. הבעיה גדולה עוד יותר כאשר בשביל לאתר את מקור הנזילה חייב איש המקצוע להרים את המרצפות ולהתחיל לגרום לנזקים פיזיים בהיקפים גדלים, עד שמגיעים למקור הבעיה. הפיתרון הזה עדיין קיים, אולם יש אפשרות נוספות והיא גילוי נזילות בעזרת אמצעים טכנולוגיים מתקדמים.

כיום אינסטלטורים מבצעים איתור נזילות במצלמה טרמית ואיכות הפיתרון גבוהה פי כמה וכמה מאשר הבדיקה המוכרת מפעם. חשוב לציין כי לא לכל אינסטלטור יש את המצלמה הטרמית ולא כל אחד גם יודע לקרוא את התמונה המוצגת על המסך, ולכן חשוב למצוא איש מקצוע שיוכל להבין את הבעיה, לאתר וכמובן לתקן בנזקים מינימאליים ככל הניתן. המצלמה הטרמית עובדת על עיקרון הבדלי טמפרטורות והדבר בא לידי ביטוי בעצם העובדה שאם מכוונים אותה למקורות חום וקור שונים, ניתן לראות הבדלים בצבעים המוצגים על המסך.

כך ניתן לחמם את המים ולהזרים אותם בצינורות ובאמצעות המצלמה יש את האפשרות לראות באיזו נקודה בצינור המים זולגים החוצה ומחלחלים למקומות אחרים. כמובן שחשוב להתייעץ עם איש מקצוע מיומן ומנוסה בדרך הטובה ביותר לאיתור הנזילה. אחד היתרונות הגדולים ביותר של המצלמה הטרמית הוא שבאמצעות איתור מקור הנזילה, לא צריך להרים את כל המרצפת בחדר, אלא רק את אלא שנמצאות בדיוק מעל לנקודת הזרימה. הנזק במקרים הללו קטן ומאוד מינימאלי.

מי שרוצים לשמור על ראש שקט לאורך כל שנות המגרים בבית או העבודה במשרד, ההמלצה היא דווקא אחת לתקופה לוודא שאין נזילות ולהקדים תרופה למכה. ברגע שמאתרים את הנזילה כאשר היא עדיין קטנה, הטיפול פשוט יותר. כאשר הנזילה גוברת וכמובן שכל נזילה היא גם בעלת פוטנציאל לזרימה גדולה יותר, לנזקי מים ורטיבות, הנזקים שהיא יכולה לגרום להם משמעותיים והתיקון מורכב.

דרגו ועזרו לנו להשתפר